Monday, January 12, 2009

FIFA WORLD PLAYER OF THE YEAR

hmm..seperti yg dijangkakan..cristiano ronaldo mmg akan memenaginya..ini berdasarkan kebolehan beliau untuk menjaringkan 42 gol dalam season lepas untuk manchester united n sekaligus membantu pasukannya untuk memenangi champions league dan epl tahun lepas..
kalo nak dilihat sumbangan kepada club mmg besar dan tak bleh nak disangkal lagi..

tetapi...hmm..ada tapinya nih..hehehehe..kalo nak dilihat dr segi skill..mamat ni takdak la best sgt..jaringan2 yg dia lakukan pon takdak la sampai boleh membunuh jiwa kalo kita saksikan..huhu..secara jujurnya..pada aku leo messi mempunyai skill yg lebih menakjubkan..ini terbukti dgn gol2 yg dihasilkan yg cukup menggegarkan jiwa penonton yg melihatnya..tapi..apa kan daya..messi tidak mampu untuk membantu clubnya untuk pergi jauh pada musim lalu..mungkin aspek inilah yang menyebabkan beliau tidak dipilih sebagai pemain terbaik dunia..melihat kepada prestasi semasa barcelona..aku yakin mereka bleh pergi jauh n menjulang trofi kali ini n sekaligus melayakkan messi untuk ditabalkan selaku pemain terbaik fifa tahun 2009. aku bercakap ni bukan sebab aku fan barcelona..tetapi kerana leo messi memang mempunyai skil yg hebat n layak untuk ditabalkan sebagai pemain terbaik dunia suatu hari nanti..

Apapun..tahniah kepada ronaldo dan fan man u..kejayaan ini bertambah manis lagi dengan kejayaan mereka membenam chelsea 3-0 dua ari lalu.. sebagai rakyat malaysia kita hanya mampu berseronok dgn menonton aksi2 bola sepak dr negara luar..tapi kalo nak bercakap pasal bola sepak malaysia... mmg kelu lidah untuk berkata2..hehehehe..

assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment